HTML

Social Compass

A Social Compass iránytű szeretne lenni a társasági és társadalmi élet, az illemszabályok sűrűjében, kezdőknek és haladóknak egyaránt!

Friss topikok

Címkék

ki_adja_at_a_helyet_2.jpg

Korábban, még akár 25-30 évvel ezelőtt is - egy Férfi (nagybetűvel, mert nem csak a nemére gondolunk) nem tudta ülve végig nézni, hogy egy nő áll… akár buszon, villamoson felállt a férfi,ha egy nő állni kényszerült volna, de a büféasztalnál sem tolakodott elé, vagy ha a nőnek nem jutott hely egy nyilvános helyen, pl. egy váróban, akkor a Férfi azonnal felállt… Hihetetlen, ugye?

Megjegyezem, találkoztam egy ilyen férfival – két évvel ezelőtt, a zsúfolt párizsi metrón… Felállt, amikor beszálltunk a barátnőmmel… nem francia volt, hanem valahonnan a Balkánról jött… Úgy látszik, még nem volt elég civilizált ahhoz, hogy férfiatlan legyen! :))

Hogy is volt "azelőtt"?

Én vagyok az erősebb, tehát: én tudok állni, átadom a helyem; bírom a hideget, rád adom a kabátom; engedlek beparkolni mert majd én megoldom, hiszen én tudok többet gyalogolni; én vagyok az erősebb, meg tudlak tartani…

Hogy is van ma?

Én vagyok az erősebb, tehát: meg tudom védeni az ülőhelyemet; el tudom foglalni a parkolóhelyet, és le tudlak ütni, ha nem tetszik; feljebb tudok mászni mint te, és nem tartalak meg, mert nem vagy elég erős, hogy megtartsd magad…

Férfi az, aki elég erős ahhoz, hogy előzékeny legyen és segítő a gyengébbel (legyen az nő, gyerek, öreg, hajléktalan, fogyatékos).

Az óvodás Pistike pedig az, aki felrúgja Juliskát, hogy előbb jusson a hintához.

Aki igazán erős, az megengedheti magának azt a luxust, hogy maga elé engedje, segítse a „gyengébbet”. Mert az előzékenység, a jó modor, az odafigyelés az IGAZI FÉRFI LUXUSA – vagyis nem mindenki engedheti meg magának – úgy látszik..

Csakhogy mi nők nem vagyunk gyengék. Megtanultunk helytállni a férfivilágban, mert rászorítottak minket. Ez félelmet kelt a férfiakban, és aki nem igazi Férfi, az fél is, amire szegény egója agresszivitással válaszol.

Kár, hogy ovis korában nem tanította meg anyukája, hogy a kislányokat előre kell engedni …Most aztán csodálkozik a mama, ha a felnőtt Pistikéje őt sem engedi előre…

  • Zsuzsanna

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://socialcompass.blog.hu/api/trackback/id/tr638362582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.02.06. 10:07:53

Kedves Zsuzsanna.
Ahhoz előbb igazi Nők kellenének, nem pedig hisztis öntelt, önelégult buta kis picsák 18-60-ig, ami jellemzi a ma nőjét és akkor lesznek majd Férfiak is.

A szutyok jellemeteken kellene változtatni drága európai, a jólétbe belehülyült női társadalom és akkor lesz gyökeres változás a hozzállás tekintetében a másik nem részéről.

De semmi gond, most megkapjátok, meg fogjátok kapni a bevándorlással az Igazi Férfit-Férfiakat és akkor majd leesik talán, hogy mekkora seggek voltatok.
Talán.

Exploiter 2016.02.06. 10:28:06

Egyetértek. Az határozott jómodor, a magától értetődő udvariasság az erős jellem privilégiuma. A gender-hülyeségekre épülő sértődöttséget is úgy kell figyelmen kívül hagyni, mint az egyszeri szubhumánokat az utcán.
Az ember erkölcse és jelleme felett nem a társadalom dönt, hanem saját maga.
Vannak még mindig nők, akik hasonló értékek szerint élnek, a feleségem is ilyen, múlt ezredi, mint én magam.

bElannaTorres 2016.02.06. 11:07:41

ha az udvariasság sovinizmussal párosul, köszönöm nem kérek belőle. Ettől függetlenül én azt hiszem elég udvarias vagyok. Megtartom az ajtót a kamaszfiútól kezdve a bácsikáig mindenkinek. Előre köszönök, ha belépek egy társaságba. stb.
Azt hallottam valahol, talán egy filmben, hogy udvariasság nélkül civilizáció se lenne, ez igaz lehet. Ezért vicces, hogy néhány férfi azt gondolja, hogy az hogy a nőknek elege van a soviniszta szövegből és megkülönböztetésekből, pl fizetéseknél, vagy kollégák között, akkor már nem is kell udvariasnak lenni. De igazából annak kell lenni mindenkivel legalábbis egy szintig. Nem hiszem, hogy túlzott udvariasságra annyira szükség lenne. Én se ismerem a szabályokat, volt egy nő aki azért sértődött meg mert az ajtónál nem engedtem előre, de az ajtó kifelé nyílt én mentem elől, egyből azt gondoltam kimegyek és megtartom. De ő mint idősebb ezen megsértődött. Na ilyen szinten én se vagyok udvarias.

Exploiter 2016.02.06. 11:12:26

@bElannaTorres:

Etológusok szerint ha egy átlagos buszra annyi gorillát zsúfolnál fel egy buszra, amennyi ember szokott együtt utazni, a következő megállót csak 10-20 százalékuk érné el élve. Az udvariasság valahol mélyen a fizikai agresszió korlátozásának egy formája, hogy közösségként élhessen a homo sapiens sapiens, tehát tényleg szükséges a civilizációhoz.

Advanced Flight 2016.02.06. 11:33:03

@asgdftzre: "Illetve pontosabban csak egy vélemény akkor is, ha még ezernyi nő áll ki mellette."

Nem, akkor már ezernyi vélemény.

"Az egyedülálló nő, ha jól fizető munkahelye van nincs ráutalva senkire, mert bármit képes pénzért megvenni."

Felháborító! HOgy egy nő nincs ráutalva senkire! hogy nem lehet dominálni, visszaélni a kiszolgáltatott helyzetével!! botrány!!

"számomra a nő egy csodalény volt, akit tisztelni és szeretni kellett."

A véleménye pont ezt tükrözi :-P dolgozzon a nő, persze, annyit, mint a férfi, de önálló keresete nehogy legyen már érte, hisz a végén még nem lenne rászorulva senkire!!!

Na, pont az ilyen középkori gondolkodás ellen küzdöttek a nőjogi szervezetek! és szerencsére eredményesen.

Afrika steht an der Elbe 2016.02.06. 13:16:07

Amikor tizedszer néznek hülyének, ha előreengedsz egy hölgyet az ajtón, vagy még meg is sértődik a kisasszony, akkor előbb-utóbb megkérdezed magadtól: kell ez nekem?

Igazi férfiakhoz igazi nőkre is szükség lenne.

Negrogo 2016.02.06. 13:16:52

Azert ez nem ennyire fekete feher. Ferfinak tartom magam megis az egom nekem is agresszivitassal* valaszolt mikor pont, hogy a szeretett (ex)Nom nem ertekelte azt amit tettem erte! A segitsegemet, elozekenysegem, megnyero modorom es odafigyelesem...

*Pofon se csattant el szoval csak verbalisan

Leorditottam parszor mert nem 1x proszto bnuko lett es ezek utan meg en kaptam meg, hogy ffiatlan vagyok. :D Egy ffi, mint jomagam is, ugy hiszem nem engedheti meg maganak ezt a tiszteletlenseget.

Egy szo mint szaz en ezert regaltam pl. agressszivan talan nem azert mert a baratnom hatarozott es talpraesett volt es nem azert mert ne lennek igazi ffi.

Advanced Flight 2016.02.06. 13:23:00

@mennyi?husz!: a kommentedből csak úgy árad az előzékenység és a megnyerő modor XD

Negrogo 2016.02.06. 13:57:00

@Advanced Flight: Ezt nem tudom mibol szurted le, bar nem minhta itt egy kommentben ez celom lett volna.

Szandekosan irtam azt, hogy leorditottam pl. amire nem vagyok buszke de kiprovokalta sajnos.

A dolog lenyege, hogy nagyon sok no (most akkor ebbe is bele lehetne menni ki az igazi No?) vissza el azzal, ugy is mondhatnam elkanaszosodik ha "fogod a kezet"

Ettol fuggetlen amugy meg az agresszio a szeretet arnyoldala is lehet... pont azert viselkedtem ugy mert borzasztoan szarul esett amit muvel.

bElannaTorres 2016.02.06. 14:55:47

@mennyi?husz!: szerintem nagyon gáz leordítani a másik fejét, mielőtt megjön nem szoktam ennyire lesüllyedni, de azt tudom, hogy vannak ordibálós emberek, viszont én inkább nőket láttam ennyire kiakadni.

asgdftzre 2016.02.06. 18:54:06

@Advanced Flight:
Csak kezdj egy mondatot úgy, hogy a férfiak, vagy a nők. Mire leírod a hozzászólók rögtön két pártra oszlanak és az ellentétek rögtön kiengesztelhetetlenné válnak.
Mindenkinek vannak sérelmei. Maradjunk ennyiben!

Negrogo 2016.02.06. 20:11:58

@bElannaTorres: Nem vagyok buszke ra irtam es ezek sokszor oras veszekedesekbe fulladtak. Amit persze megelozott normalis beszed aminek semmi eredmenye nem volt. Ha nem azt kapod vissza amit adsz egy ido utan es konkretan ok nelkul bunko es tiszteletlen egy no azt egy ffi sem turi. Fel se fogta, hogy az legnagyobb gond az volt talan! Sok valasztasa nincs az embernek. Megprobalod meg ertettni eleg nyomatekosan a masikkal, hogy ezt a viselkedest hanyagolja.

Ahogy irtam en is es rajtam kivul nagyon sok mas ffiban is benne van amirol a post szol ergo, hogy segit, tamogatja a not es stb. csak eppen ezt nagyon keves no ertekeli es kezeli helyen. Egyszerien ha igy viselkedsz a fejedre nonek amire meg ra tesz egy lapattal az egyre jobban tetten erheto feminizmus... es ezen a ponton kezd el a no mint olyan nem letezni.

Innen indult a kommentem, hogy nem ennyire fekete feher az, hogy ha egy ffi agreszivitassal valaszol nem azert van mert fel es nem azert mert a no eros jellem hanem azert ha proszto, bunko pont a no, no letere! Amit pont a tamogato, tenyeren hordozos ffi hozza allas valt ki nemelyiknel.

Advanced Flight 2016.02.06. 21:03:23

@asgdftzre: ezt betudom rendezett visszavonulásnak :-)

asgdftzre 2016.02.06. 22:52:21

@Advanced Flight:
Amit írtam az részemről most is áll.
A nők általában megérdemlik a figyelmet az előzékenységet?
Dehogy is! Amit ti a civilizációnak tudtok be az simán csak ösztön (ami még megmaradt az emberben). A fene nagy civilizáltságban viszont kivesznek az emberekből az elemi ösztönök, ha ez nektek fejlődés, hát akkor legyen. És pont a nagy civilizáció fogja azt okozni, hogy a férfi a végén már nem fog tisztelni semmit a nőben.

Wrex 2016.02.07. 12:46:06

"Férfi az, aki elég erős ahhoz, hogy előzékeny legyen és segítő a gyengébbel "
vs.
"Csakhogy mi nők nem vagyunk gyengék"

Akkor most mi a rosseb van? Egy Igazi Férfi(tm) segíti a gyengébbeket. Oké. De a nők nem gyengébbek (ezt a nők mondják, márpedig ők sose hazudnak), tehát őket nem kell segíteni. Oké. Oké? Tessék már eldönteni hogy akkor most a nőket segíteni kell (tehát gyengébbek) vagy nem gyengébbek (tehát nem kell őket segíteni)...

"Ez félelmet kelt a férfiakban"
Vagyis miután sikerült egy logikai önellentmondással előállni, jöhet a shaming language. Tipikus femináci módszer.

Social Compass 2016.02.08. 10:26:02

@icipicicsipa: Kedves Icipici,

sok érdekes komment jött, a Tiéd is meglehetősen szókimondó! :) Nekem nagyon röviden az az álláspontom, hogy a viselkedésünk mindig minket, magunkat minősít, és nem azt, aki miatt - úgymond - azt a viselkedést tanúsítjuk.
Tehát lehetek én egy hülye p...a,de attól Te még lehetsz igazi férfi, ha tényleg az vagy. És akkor a hülye p..ára nem az a válaszod, hogy Te meg úgy viselkedsz, mint egy hülye f...

Social Compass 2016.02.18. 11:36:43

@bElannaTorres: Szerintem a lényeg mindig az, hogy odafigyeljünk a másikra, segítőkészek legyünk, és adjuk meg a másik embernek a tiszteletet. Ha ez megvan, akkor nem számít, ismered e az illemszabályokat... szerintem. Az a nő meg, aki nem veszi ezt észre - mint a Te esetedben - az nem becsüli magát. És egy szóval sem mondtam, hogy egy nő nem lehet bocsánat a kifejezésért - bunkó... Kölcsönhatásban vagyunk :)

Social Compass 2016.02.18. 11:42:31

@Wrex: Én például erős nő vagyok: megálltam a helyem az életben, talpon maradtam, nem okoltam másokat a saját hülyeségemért, eltartottam a gyerekeimet egyedül, ha kellett, és eltartottam magamat is. Vezető beosztásban dolgoztam/dolgoztam, de a gyerekeim mellé minden este leültem mesét mondani, ma pedig minden este meleg ételt teszek az asztalra a páromnak, mikor én is, ő este 8 felé hazaérünk a munkából. Sokszor hittem azt, hogy mindent jobban tudok, mint mások. Sokszor így is volt: tehát erős nő vagyok. De nem akarok én ásványvizet cipelni, polcot szerelni, autót mosatni, tankolni, ajtót kinyitni, bort választani, kukát kitenni, stb. Szerencsére a párom ma is besegít a kocsiba, kiveszi a kezemből a szatyrot - és még sorolhatnám - pedig nem lettem gyengébb. Ezt ha megértjük, akkor nincs ellentmondás....

Social Compass 2016.02.18. 11:45:25

@Afrika steht an der Elbe: Mint már máshol írtam, egy nő is lehet bunkó... De ez ne tántorítson el senkit attól, hogy úriember legyen.

Afrika steht an der Elbe 2016.02.18. 12:30:24

@Social Compass:
Igazi férfiakhoz igazi nőkre is szükség lenne. Szerintem maradjunk ennyiben.

Social Compass 2016.03.02. 11:39:42

@Exploiter: annyira tetszett a hozzászólásod, hogy elmulasztottam reagálni rá - elnézést! Nagyon jól összefoglalod a lényeget, pár tömör mondatban.. Köszi!
süti beállítások módosítása